Treff dine beste kunder

InteriørMagasinet er et ledende livsstilsmagasin i Skandinavia, med det siste innen innredning, mat og reise. InteriørMagasinet viser personlige boliger, hytter og feriehus til kvalitetsbevisste skandinaver. Her treffer du lesere som gjerne betaler mer for kjente merker. De bruker 2-3 ganger mer penger på møbler enn gjennomsnittet av befolkningen, og nær halvparten har tilgang til hytte. De har de største handlevognene, og unner seg det beste når det gjelder mat, drikke og ferie.

IMG_2151.jpg

HVEM ER LESERNE

Foto: Filippa Tredal

InteriørMagasinets lesere består av en målgruppe fra 30 år og oppover, dedikert til å fornye sine hjem og stadig på utkikk etter de nyeste trendene innen materialvalg, møbler og farger. Deres fokus er å skape et hjem som imøtekommer ulike behov. Seks av ti leserne planlegger oppussingsprosjekter, og de er villige til å investere ekstra i anerkjente merkevarer.

Denne gruppen allokerer 2–3 ganger mer økonomiske ressurser til bolig og interiør, og de kjennetegnes av å ha de høyeste handlekurvene blant lesersegmentene.

En stadig økende andel av leserne viser engasjement for miljøvern og bærekraft, og de nyter høy troverdighet som rådgivere innen design, enten det er blant venner eller i rollen som interiørdesignere.

  • 112.000 lesere /333.000 ved 6 utgaver

    (Kilde: Kantar TNS Forbruker & Media 2024.1)


INNHOLD SOM INSPIRERER

Foto: Sturla Bakken

Den skandinaviske trenden innen innredning, kjøkken, livsstil, og matlaging har betydelig oppmerksomhet blant leserne. Mens de planlegger oppgraderinger og innkjøp, finner leserne inspirasjon, og med unike hjem og hytter blir de trukket enda nærmere toppen av inspirasjonsstigen før de tar fatt på prosjektene sine.

InteriørMagasinet, som publiseres seks ganger årlig, står frem som Skandinavias mest omfattende livsstilsmagasin. Til tross for det store antallet sider, holder vi andelen annonser relativt lav – dette til fordel for våre annonsører, som utgjør en viktig del av leseropplevelsen.


NÅ UT PÅ FLERE FLATER

Du når ut til 337,000 ulike personer i Norge med seks innrykk, eller 107,000 med ett. Flertallet av annonsørene foretrekker oppslag eller helsider i InteriørMagasinet, men flere velger å supplere med Instagram. InteriørMagasinet har rundt 187,000 engasjerte følgere på Instagram, der du har muligheten til å utvide dekningsområdet med Instagram-feed og Instagram-story. Her kan du lenke direkte til webshoppen din eller din egen Instagramkonto. Instagram representerer en eksklusiv kanal for annonsører i InteriørMagasinet.

Kombinasjonen av langvarig tilstedeværelse på papir og direkte dialog, sammen med inspirasjon og lenker til hjemmesider eller Instagramkontoer, gjør at du når ut til de mest relevante kundene som gir mye tilbake.